RSS
Biomania.ro

sâmbătă, 6 martie 2010

Cozonac rapid, fara framantare



Avem nevoie de :

500 gr faina
1 plic drojdie(7 gr)
100 ml lapte cald
1 cana zahar
8 linguri smantana
8 linguri unt
3 galbenusuri
esente vanilie, rom
coaja lamaie/ portocala
sare

Eu am folosit smantana adevarata, nu cea din comert cu gelatina sau amidon :)

Toate ingredientele se pun in vasul robotului de bucatarie



Se mixeaza foarte bine, pana ce amestecul devine omogen.
Aluatul nu iese nici gros nici subtire



Se lasa la dospit, pana isi dubleaza volumul. Eu m-am cam grabit si din lipsa de timp nu l-am lasat cat ar fi trebuit.

In acest timp din cele 3 albusuri, 2 linguri de zahar si doua de cacao se prepara o crema cu care vom umple cozonacii. Puteti adauga in ea, nuci, stafide sau nuca de cocos



Cand a crescut aluatul, se imparte in doua si se intinde cate o bucata pe masa unsa bine cu ulei. Mainile la fel sa le aveti unse, pentru ca aluatul se lipeste.
Puneti crema si rahatul, daca doriti si cu grija rulati si puneti in forma





Lasati iar sa creasca.
Cand si-a dublat volumul dati la copt in cuptorul incalzit, la foc mediu circa 45 de minute.
Ai mei s-au cam ars. Am ales o zi nepotrivita pentru cozonaci. Am avut prea multe de facut.....
Insa au iesit nesperat de aromati, pufosi si gustosi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu