RSS
Biomania.ro

sâmbătă, 6 martie 2010

Tort de mere




Avem nevoie de :

8 mere mari
50 gr unt
100 gr zahar
dulceata, gem de care va place. Eu am avut dulceata de nectarine

7 oua
7 linguri zahar
7 linguri faina
coaja lamaie
vanilie
esenta rom

1 cutie frisca Hulala de 250 gr

Se curata merele de coaja, si se scoate miezul cu samburii cu ajutorul aparatului sau chiar cu cutitul
Se unge tava cu unt, se presara zaharul. Se umplu merele cu dulceata si se aseaza in tava.
Se dau la cuptor, pana se inmoaie merele. Dar nu prea mult, ca se mai coc si dupa aceea. Untul cu zaharul prind o culoare rumena, frumoasa de caramel cam cand sunt gata merele.

Cand sunt aproape gata merele separam galbenusurile si le batem bine cu zaharul. Adaugam faina, esenta, vanilia si coaja de lamaie, iar la urma albusurile spuma. Adaugam in tava peste mere compozitia.



Se coace la foc moderat cam o ora.



Lasam sa se raceasca putin si rasturnam cu mare grija blatul.
O sa ziceti ca nu mai am alta tava..., dar tocmai de asta am preferat-o pe cea dreptunghiulara celei rotunde, ca am o spatula ff maleabila cu care desprind usor blatul pe margini si bag putin si dedesubt, ca sa fiu sigura ca iese intreg. In cea rotunda mi-ar fi fost mai greu, dar nu imposibil . Insa nu vroiam sa dau gres.



Cine vrea poate siropa usor tortul. Eu am facut-o desi nu e nevoie, dar sotului asa ii place.
In cazul asta faceti voi un sirop cum va place de dulce si aromat. Eu i-am pus esenta de rom. Intra cam 300 ml de sirop. Nu trebuie siropat tare.

Dupa ce s-a racit blatul ornati cu frisca si jucati-va sa-l decorati



POFTA BUNA !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu